Strategia komunikacji marki spisana na kartce ołówkiem z IKEI. Czy to może się udać? Oczywiście!
W tym wpisie chcielibyśmy przekonać Was, że plan działań w social mediach, nawet tej najprostszy, jest lepszy niż brak jakiegokolwiek planu!
Elementy strategii komunikacji
Strategia marki powinna zawierać kilka stałych elementów takich jak cele działań, opis grupy docelowej, budżetu, kanały i podstawowy opis pomysłu kreatywnego. Wiadomo, im więcej czasu poświęcimy na przygotowanie takiego materiału i im dokładniej to zrobimy, tym łatwiej będzie nam się pracowało, a nasze działanie będą bardziej strategiczne.
Jak długa musi być strategia komunikacji?
Czy to znaczy, że bez dokumentu na kilkadziesiąt stron opatrzonego danymi i wykresami nie masz nawet co zaczynać? Na szczęście nie! Nawet już prosty, spisany w kilku punktach plan i odpowiedzenie sobie na kwestie, które spisaliśmy powyżej, pomoże nakierować Twoje działania na właściwe tory. Twoje pomysły dzięki temu nabiorą kształtu, a Ty będziesz miał większą świadomość tego, na jakim etapie procesu promowania swojej marki jesteś i co chcesz osiągnąć.
Bez nie ani rusz!
Oczywiście, jeśli tylko masz możliwość, to zachęcamy do dokładnego przestudiowania otoczenia swojej marki i jak najbardziej kompletnego ułożenia planu działań lub skorzystania z pomocy agencji reklamowej. Jednak jeśli nie jest to możliwe na danym etapie Twoich działań, spróbuj ułożyć prosty plan, od którego zaczniesz strategiczne działania dla swojej marki.