Cele komunikacyjne w social mediach nie przynoszą bezpośredniego zysku. To nie one przekładają się na sprzedaż czy bezpośredni rozwój naszego biznesu. Czy przez to są nieważne, a pisać można cokolwiek, co nam przyjdzie do głowy? Nie, bo takie działanie będzie nieefektywne w dłużej perspektywie.
Na początku działań w social mediach, trzeba uświadomić sobie, że najważniejsze jest dla nas ustalenie dwóch rodzajów CELÓW.
Cele biznesowe
Czyli takie, które bezpośrednio przekładają się wzrost, rozwój działalności i po prostu zysk. Przykładowe cele biznesowe to:
- Zdobycie nowych lub wzrost liczby pozyskiwanych kontaktów (leadów
- Wzrost sprzedaży
- Zapisy na newsletter
- Wzrost ruchu w sklepie lub witrynie
- Zwiększenie świadomości marki
Cele komunikacyjne
Choć one nie przekładają się na bezpośredni zysk, to właśnie one są NARZĘDZIEM DO REALIZACJI CELÓW BIZNESOWYCH. Przepraszamy, za ten podniesiony ton, ale ta część, jest naprawdę szalenie ważna. Klient nie musi wiedzieć dokładnie, jakie są jego cele komunikacyjne, w ich ustaleniu pomożemy my. Jednak zawsze będą one wynikały z celów biznesowych.
Przykładowe cele komunikacyjne to:
- Wzrost fanów na stronie Facebook/Instagram
- Reakcje pod postami
- Budowanie zasięgu i docieranie do nowych odbiorców
Zanim opublikuje się na stronie swój pierwszy post, a już absolutnie, zanim wyda się pieniądze na pierwszą reklamę, trzeba odpowiedzieć sobie na to, jaki CEL przyświeca naszym działaniom. Dzięki temu będziemy wiedzieli, co chcemy osiągnąć, ułożymy plan i będziemy mogli sprawdzać skuteczność naszej pracy!